Allt du behöver för en fullständig och kvalitativ dokumentation av kvalité, miljö och arbetsmiljö. Skriv ut KMA-pärmen eller låt montörer och beställare få tillgång till den i mobilen. För enklare dokumentering och hantering.
Snabbare, enklare och till lägre kostnad.
Kvalitet- Miljö- & Arbetsmiljöpärm
Välj ett mallprojekt från färdiga mallar och gör sedan små justeringar för att det ska stämma överens med ditt projekt.
Skapa en KMA-pärm som ger dig alla dokument som krävs för att möta lagar, krav och rekommendationer och överträffa förväntningar.
Välj pärmstruktur och innehåll från färdiga mallar
Skriv ut pärmen, låt oss skriva ut den åt dig eller skicka pärmen direkt till mobilen.
Steg 1
Steg 2
Steg 3
1
2
3
VARFÖR SKA DU VÄLJA VÅR PROGRAMLÖSNING?
Välj en mall och den största delen av den information som programmet behöver finns redan inlagt. Efter valet av mall behövs bara små anpassningar göras för att mallen ska stämma helt med det aktuella projektet.
Mallprojekt - A gamechanger!
För att lägga till information så görs det från vallistor med färdiga texter för att minska ditt skrivande och spara tid. De färdiga texterna kan redigeras vid behov.
Valbara texter minskar skrivandet
Med en funktion för att lägga till information på flera ställen samtidigt och en kopieringsfunktion för att skapa många checklistor.
Smarta funktioner för snabb inmatning
Såväl mallprojekt som de flesta texter i vallistor anpassas kostnadsfritt . Vi kan även göra färdiga checklistor, protokoll, avtal och underrättelser så att det möter ert företags krav, behov och sätt att jobba.
Kundanpassat innehåll
Ritningar och andra dokument som kanske behövs i en pärm laddar du upp genom att dra- och släppa en eller flera filer. Lika enkelt är det att ta bort filer som inte längre är aktuella och ersätta med nya.
Bifoga externa dokument
Vi skapar kostnadsfritt de pärmmallar du behöver för att uppfylla dina och kundernas krav på innehåll och struktur. Välj vilken mall du ska använda i projektet och programmet sköter sedan resten.
Kundanpassad pärmlayout
SAGT AV KUND
Kompetent personal, fantastisk support, enkel programvara och en självklar samarbetspartner för Plåt & Ventföretagen.
PATRIK CALÉN PLÅT & VENTFÖRETAGEN
"
"
DIGITAL KMA-PÄRM
Med vår digitala lösning är det enkelt för montören eller projektledaren att jobba med dokumentation av kvalitén miljön och arbetsmiljön i projektet. Lika enkelt är det för beställaren, besiktningsmannen, skyddsombudet eller någon annan att följa och få ständigt uppdaterat information om projektet.
Allt du behöver finns i fickan. Kemikalier, avfallshantering, risker, egenkontroller, övriga checklistor, protokoll, avtal, ÄTA, avvikelsehantering, fråga-svar och underrättelser, kvalitets-, miljö-, och arbetsmiljöplan, ritningar och andra viktiga dokument m.m. – alltid bara några klick bort.
Hela KMA-pärmen i mobilen
Företag och personer som är delaktiga i projektet hittar du i projektorganisationen. Här finns kontaktuppgifter och du kan ringa eller e-posta med ett knapptryck. På samma ställe hittar du också personaluppgifter som roll, befogenheter, utbildningar och körtillstånd.
Håll kontakten på bygget!
Ständig tillgång till aktuella risker och vilka åtgärder som ska vidtas bidrar till ökad säkerhet och minskad risk för skador. Funktionen för att rapportera in såväl nya risker som åtgärder men också möjligheten att ta bort inaktuella risker och ineffektiva förebyggande åtgärder gör att kravet för systematiskt arbetsmiljöarbete uppfylls.
Riskfritt projekt med SAM
Styr projektet genom att skicka ut arbetsuppgifter, godkännanden eller informera om viktiga förändringar. Eftersom aktuell status alltid visas kan du följa upp ett ärende och på så vis försäkra dig om att arbetsuppgifter blir utförda i tid och se så att någon faktiskt tagit del av viktig information.
Effektiv projektstyrning
Personal dokumenterar löpande mycket av det som krävs för att säkerställa kvalitén, miljön & arbetsmiljön i mobilen. I det aktuella projektet går det t ex att fylla i egenkontroller & andra checklistor samt föra protokoll för t ex skyddsrond, start-, bygg-, & slutmöte.
Effektiv KMA-hantering under bygget
Oavsett om det handlar om att skicka avtal, fråga-svar, avvikelse, ÄTA eller en underrättelse så är det både enklast och går fortast för alla parter om såväl dialog som signering sker digitalt. Det är därför vi valt en komplett digital kommunikation. Allt loggas, det skapar trygghet för dig och kunden.
Smidig kundkommunikation
PRISER PROGRAM
Abonnemang
Egenkontroller/Riskanalyser
Utskrift + Digital tillgång via mobil/surfplatta
175
/mån
Tillägg
DU-pärmar
Utskrift av pärmar
/mån
kr
Tillägg
DU-pärmar
Utskrift av pärmar
+125
/mån
325
kr
kr
Utskrift + Digital tillgång via mobil/surfplatta
/mån
kr
Abonnemang
Kvalitét- Miljö- och Arbetsmiljöpärmar
+175
Tillägg
Digital tillgång till DU-pärmar
Digital tillgång via mobilen/surfplatta
/mån
kr
Tillägg
Digital tillgång till DU-pärmar
Digital tillgång via mobilen/surfplatta
+25
/mån
kr
+25
Fast pris
Egenkontroller/Riskanalyser
275
/projekt
Tillägg
DU-pärmar
Utskrift + Digital tillgång via mobil/surfplatta
/projekt
kr
Tillägg
Fast startavgift (engångsavgift) 3000 kr
DU-pärmar
Utskrift + Digital tillgång via mobil/surfplatta
+100
/projekt
kr
kr
+250
Utskrift + Digital tillgång via mobil/surfplatta
Fast startavgift (engångsavgift) + 2625 kr
Fast startavgift (engångsavgift) + 1875 kr
Fast pris
Kvalitét- Miljö- och Arbetsmiljöpärmar
475
/projekt
Fast startavgift (engångsavgift) 4875 kr
kr
Utskrift + Digital tillgång via mobil/surfplatta
10 Projekt
Projektpaket
Köp 10 projekt och utnyttja när du vill
-20%
/projekt
kr
Låt oss hjälpa dig!
Kontakta oss, så hjälper vi dig!
Tel: 023-938 90 E-mail: info@pbdab.se
Eller fyll i vårt kontaktformulär så kontaktar vi dig inom kort!